April: hälsenestatus

Min ena hälsena har krånglat sedan i julas och jag har därför inte sprungit fullt sedan dess. Frustrerande är bara förnamnet men jag försöker att inte bli stressad, även om det är svårare och svårare ju mer vi närmare oss sommaren. Hälsenan är överansträngd vilket gör att jag får köra nästan all träning på crosstrainer/cykel/wetvest. Ett tag fick jag springa var tredje dag men eftersom det inte gjort hälsenan bättre har jag gått tillbaka till enbart alternativ träning. Jag gör minst 300 st tåhäv per dag, besöker sjukgymnaster, testar stötvågsbehandling, tar extra massage för hälsenan, byter inläggen, gör balansövningar, gör gummibandsövningar, ultra-ljud… You name it. Något måste väl hjälpa? Jag tror det!

I och med hälsenan skippar jag höghöjdslägret som var planerat nu i maj. I stället har jag en ypperlig b-plan. Jag tänker åka med det stora gäng friidrottare (bland annat IFK Lidingö) som drar till Torremolinos, Spanien, om knappa två veckor. Det tror jag blir ett perfekt sätt att hålla motivationen och humöret uppe på träningscykeln!

IMG_4254

Bytte gymcykeln mot en riktig cykel för en dag. Hej från det korta stoppet vid havet!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>